פגישה עם דיג׳יי – מה השאלות ששואלים בזמן פגישת הכרות?

לפני שנפגשים עם דיג׳יי, רצוי תמיד לבוא מוכן עם צ׳קליסט כללי כדי לשאול אותו כמה שאלות במהלך הפגישה שלכם איתו.
לפניכם צ׳קליסט עם השאלות המומלצות כשנפגשים עם DJ לאירוע:

  • מחיר השרות
    לאחר שהדג׳יי סיים את דבריו בפגישה תמיד תשאלו את השאלה ״מה המחיר״ עבור הדברים שהציעו לכם. רצוי להבין כמה גובים ממכם והאם אתם תוכלו לעמוד בזה.
  • האם אתה מגיע לבד? כמה אנשים אתם באים?
    תמיד רצוי לשאול עם כמה אנשים מגיע ה DJ (במיוחד כשמדובר על דאבל דיג׳יי) מכיוון שאם אתם לקחתם חברה להפקות אירועים, אז עדיף המפעילים בשטח ידעו מזה כדי למנוע חוסר תקשורת עם הספקים. לדוגמא: עוזר דיג׳יי שהגיע ראשון לאירוע, אחד המפיקים יכולים להגיע עליו ולהתחיל להעמיס עליו מידע שהתקליטן אמור לדעת מזה וכך יכול להיווצר ״טלפון שבור״.
  • על מי מוטלת האחריות על תשלום אקו״ם?
    בדרך כלל, תשלום אקו״ם נעשה ע״י בעלי השמחה, ישירות באתר אקו״ם. לעיתים רחוקות יוצא לנו לשמוע שיש אולמות אירועים שהתשלום של אקו״ם כלול במחיר של האולם. שימו לב! המחיר עבור השמעת מוסיקה לאירוע בודד הינו 269 ש״ח כולל מע״מ.
  • מתי אתה מגיע לאירוע ומתי עוזב?
    בדרך כלל הדיג׳יי אמור להגיע לפחות שעה אחת לפני תחילת קבלת הפנים, וזה בשביל להקים את הציוד שלו ולהתחבר להגברת המקום.
    דיג׳יי אמור לעזוב את האירוע רק כאשר האירוע נגמר וכל האורחים פינו את רחבת הריקודים. כמובן שיש פה התחשבות בשעת סיום האירוע, חלק מהתקליטנים יקחו תשלום נוסף לאחר השעה 1:30 בלילה וחלקם ישארו איתכם ללא הגבלת זמן – עד שימאס לכם (או לאולם).
  • מחיר שעה נוספת?
    כמו שהסברנו בסעיף הקודם, במידה ואתם יודעים מראש שהאירוע שלכם הולך להסתיים ממש מאוחר, רצוי לשאול האם התקליטן לוקח תשלום נוסף אחרי שעה מסויים ומה גובה התשלום לכל שעה נוספת.
  • האם מגיע עם ציוד גיבוי?
    זאת שאלה חשובה מאוד לשאול. חובת התקליטן להגיע עם ציוד גיבוי לאירוע, מכיוון שמדובר במכשירים אלקטרוניים אשר יכולים להתקלקל, על התקליטן להיות מצוייד בגיבויים במקרה וישנה תקלה בזמן האירוע.
  • באיזה ציוד משתמש?
    יכול להיות שתקבלו תשובה וזה ישמע לכם כמו סינית, אבל חשוב להבין מהדיג׳יי האם הציוד שאיתו הוא מגיע זה ציוד יחסית חדש ולא ציוד ישן. זה יתן לכם יותר אינדיקציה על התקליטן עצמו. תקליטן שתמיד מתחדש בציוד מתקדם אומר שבאמת התפקיד הזה חשוב לו והוא לא מזלזל בו.
  • אילו סגנונות תנגן בחלקים השונים של האירוע?
    דיג׳יי טוב תמיד ידע לענות לכם על השאלה הזו במהירות – הוא פשוט יגיד ״קריאת קהל״. הכל ממש תלוי בקהל שיהיה אצלכם ברחבת הריקודים, אם הדיג׳יי יודע לקרוא את הקהל שברחבה, הוא יסתדר וכולם יהנו.
  • האם אפשר לתת לך רשימת שירים שאנחנו רוצים בחתונה?
    כמובן! ואף רצוי להגיש לדיג׳יי רשימת שירים שאותה תרצו לשמוע בחתונה. זה יתן לו מבט רחב יותר על הטעם המוסיקלי שלכם עוד לפני האירוע.
  • מי מספק את מערכת ההגברה למקומות השונים? (קבלת פנים, חופה, רחבת ריקודים)
    בדרך כלל מי שמספק את ההגברה באירוע זה האולם אירועים (רצוי לבדוק איתם). במידה והאירוע מתקיים באזור פתוח ולא בתוך מקום מסודר כמו אולם אירועים, שירותי הגברה המסופקים ע״י התקליטן יהיו בתוספת תשלום.
  • רשימת ממליצים?
    רצוי לבדוק לפני זה באתרי אינטרנט האם ישנם המלצות או חוות דעת על הדיג׳יי לפני שאתם מגיעים לפגישה. במידה ויש לכם קושי למצוא, תשאלו אותו בפגישה עצמה איפה אפשר למצוא המלצות על ה DJ.
  • איפה אפשר לשמוע אותך מנגן/ת?
    במידה ואתם לא הכי סגורים על ה DJ, תמיד רצוי לשאול באיזה תאריך קרוב הוא מנגן והאם אפשר להגיע לשמוע. קחו בחשבון שכל אירוע הוא אירוע שונה, לכן יכול להיות הטעם המוסיקלי לא יתאים לכם אבל קחו בחשבון את מה שקורה מסביב מבחינת קהל.
  • האם מספק מיקרופון אלחוטי?
    חשוב לשאול האם מספק מיקרופון (בעיקר בשביל הרב אם מדובר על חתונה) ואיזה מיקורופון (אלחוטי? או עם כבל?) זה לא באמת כזה משנה, אבל מיקרופון עם כבל יכול לפגוע לפעמים באיכות התמונות בזמן חופה כאשר הצלמי מנסים לתפוס את השבירת כוס. כמובן שתקליטן חייב להיות מצוייד במספר מיקרופונים לגיבוי במידה וישנה תקלה באחד מהם.
  • תנאי ביטול חוזה?
    חושב לשאול באיזה תנאים אפשר לבטל את החוזה. לדוגמא, בעלי שמחה שסגרו תקליטן ביחד עם אטרקציות, הספקים סוגרים את התאריכים האלו ולא סוגרים אירועים נוספים בגלל שהתאריך תפוס. במידה והבעלי שמחה מבטלים את האירוע מסיבה שלא מוצדקת בקרבת תאריך האירוע על הספקים לדרוש תשלום חלקי עבור תפיסת התאריך (בדרך כלל מדובר על 50% מהסכום המסוכם).
  • מה קורה במידה ויש כוח עליון שמונע את קיום האירוע או הגעתו של ה DJ לאירוע?
    במקרים חריגים כמו המקרה עם הקורונה והאירועים, אין יותר מידי מה לעשות בעניין. אבל במידה והתקליטן לא מסוגל להגיע לאירוע עצמו חובתו להודיע על כך מראש ו/או לשלוח מחליף מטעמו.
  • מועדי תשלום?
    רצוי לשאול את התקליטן באיזה אופן תשלום ניתן לשלם לו, באיזה שלב לשלם (בסיום האירוע? כמה ימים אחרי?) ואף לשאול האם הוא רוצה מקדמה על מנת לסגור חוזה.
  • תאריכים פנויים?
    במידה ועדיין לא סגרתם תאריך ספציפי לאירוע אבל יש לכם כמה תאריכים שאתם מעונייני בהם, עדיף לשאול באיזה תאריכים ה DJ פנוי/ה.

הטיפ שלנו
אם אתם מרגישים חיבור חזק עם ה DJ שאיתו אתם נפגשים, אל תהססו ותסגרו אותו – יכול להיות שהוא יתפס ובכך תפסידו את ה DJ שאיתו היה לכם חיבור.

מי אנחנו?

אנחנו בסווינג דיג׳ייז מומחים בדבר אחד בלבד – מוסיקה לאירועים.
בזכות התשוקה שלנו למקצוע וההתרגשות מכל אירוע מחדש הצוות שלנו מביא איתו אנרגיות שיא, את הציוד המקצועי ביותר ופלייליסט מוקפד ומותאם אישית שלא ישאיר אף אורח בכיסא (גם את המבוגרים שבהם 😉) והכי חשוב – ראש שקט והנאה מקסימלית לכם, ביום הגדול שלכם.

כתבו עלינו ב...

בואו נדבר
על האירוע שלכם

השאירו פרטים
עוד קצת טיפים...

תודה על הפניה!
נחזור אליכם בהקדם

ועד אז, מוזמנים להכיר אותנו יותר: